Katalog – Samoloty transportowe

Katalog sprzętu i uzbrojenia – Samoloty

SAMOLOTY TRANSPORTOWE

Samolot transportowy C-7

Wzorzec z reala – C-17

Ciężki samolot transportowy produkowany przez firmę Razor Air Tech – samolot ten produkowany przez RAT już wcześniej na eksport (NUPIA) został zamówiony przez Siły Powietrzne RB w celu unowocześnienia floty maszyn transportowych, w celu umożliwienia transportu ciężkich ładunków i żołnierzy na duże odległości.

Samolot transportowy jest czterosilnikowym (silniki o ciągu 180 kN każdy) górnopłatem, z pojedynczym statecznikiem pionowym i obszerną kabina ładunkową (590 m3) oraz własnościami krótkiego startu i lądowania. Może przewozić ładunki o masie do 77,5 tony (w tym pojazdy pancerne) lub 135 żołnierzy z pełnym wyposażeniem.

Ilość samolotów w użytku Sił Powietrznych RB12

Użytkowane odmiany w Siłach Powietrznych:

1. C-7

C-7 – wersja podstawowa samolotu i jedyna eksploatowana w SP RB.

Dane taktyczno-techniczne C-7

Rozpiętość: 51,74 m
Długość: 53,04 m
Wysokość: 16,79 m
Masa własna: 128 000 kg
Masa użyteczna: 77 519 kg
Masa startowa: 265 351 kg
Prędkość maksymalna: 900 km/h
Prędkość przelotowa: 860 km/h
Prędkość minimalna: 213km/h
Pułap : 13700m
Zasięg z pełnym ładunkiem 77,5t: 4 440 km
Zasięg z ładunkiem 58t: 5900 km
Zasięg z pełnym ładunkiem 18t: 8150 km
Zasięg bez ładunku:  8700km

Samolot transportowy C-2

Wzorzec z reala – C-130 (C-2A = C-130H, C-2L = C-130J)

Samolot transportowy produkowany przez firmę Razor Air Tech – podstawowy samolot transportowy użytkowany przez SP RB od początku ich istnienia. Początkowo w wersji A, a następnie większość egzemplarzy uległa przebudowie albo na wydłużoną wersję L, albo na samoloty specjalistyczne.

Samolot transportowy jest czterosilnikowym górnopłatem, z pojedynczym statecznikiem pionowym i obszerną kabina ładunkową (590 m3) oraz własnościami krótkiego startu i lądowania. W odmianie C-2A (i pochodnych) jest wyposażony w silniki turbośmigłowe o mocy 3360 kW (4500 KM), natomiast w wersji C-2L ma silniki o mocy 3460 kW (4640 KM) i nowe sześciołopatowe śmigła. Może przewozić ładunki o masie do 20 ton lub do 128 żołnierzy.

Ilość samolotów w użytku bieżącym Sił Powietrznych RB:
– C-2L – 14
– C-2A – 1 (+ 2 samoloty w rezerwie do ewentualnej przebudowy)
– KC-2 – 4 (+ 2 samoloty w rezerwie)
– EC-2 – 6

Użytkowane odmiany w Siłach Powietrznych:

1. C-2L

C-2L

Najnowsza odmiana samolotu C-2 z wydłużonym kadłubem, mocniejszymi silnikami, sześciołopatowymi śmigłami oraz nowoczesną awioniką. Część samolotów /8/ powstała od podstaw, a część /6/ poprzez przebudowę z wersji C-2A.

2. C-2A

Starsza odmiana samolotu C-2 – używana od początku istnienia SP RB. Obecnie praktycznie niewykorzystywana, poza jednym samolotem z wyposażeniem medycznym oznaczanym C-2M

3. KC-2

KC-2

Tankowiec powietrzny powstały z wersji C-2A.

4. EC-2

EC-2

Samolot wczesnego ostrzegania wyposażony w urządzenia do kontroli przestrzeni powietrznej i dużą antenę radaru umieszczona na grzbiecie kadłuba.

Dane taktyczno-techniczne C-2L

Rozpiętość: 40,4 m
Długość: 34,4 m (29,8 m – C-2A)
Wysokość: 11,8 m
Masa własna: 34 400 kg
Masa użyteczna: 33 000kg
Masa startowa: 70 300 kg
Prędkość maksymalna: 590 km/h
Prędkość przelotowa: 540 km/h
Prędkość minimalna: 185 km/h
Pułap : 10000m
Zasięg: 3800 km

Samolot transportowy C-1

Wzorzec z reala – C-27J

Średni samolot transportowy produkowany przez firmę Razor Air Tech – samolot ten jest obecny w Siłach Powietrznych RB od początku ich istnienia i wykorzystywany jest do transportu niewielkich ładunków oraz żołnierzy do miejsc nie posiadających rozbudowanej infrastruktury lotniskowej (może korzystać ze stosunkowo niewielkich lądowisk gruntowych). Używany również do szkolenia pilotów samolotów wielosilnikowych.

Samolot transportowy C-1 jest dwusilnikowym (silniki o mocy 3460 kW/4640 KM każdy – identyczne jak w samolocie C-2L) górnopłatem, z pojedynczym statecznikiem pionowym oraz własnościami krótkiego startu i lądowania. Może przewozić ładunki o masie do 11,5 tony lub 60 żołnierzy z pełnym wyposażeniem.

Ilość samolotów w użytku bieżącym Sił Powietrznych RB:
– C-1 – 18 (+ 7 w rezerwie)

Wersja podstawowa samolotu i jedyna eksploatowana w SP RB.

C-1

C-1

Dane taktyczno-techniczne C-1

Rozpiętość: 28,7 m
Długość: 22,7 m
Wysokość: 9,65 m
Masa własna: 17000 kg
Masa startowa: 30500 kg
Prędkość maksymalna: 600 km/h
Prędkość przelotowa: 580 km/h
Prędkość minimalna: 195 km/h
Pułap : 9150 m
Zasięg z ładunkiem 6t: 4250 km
Zasięg bez ładunku:  5925 km